Ofte stillede spørgsmål (København)
Ofte stillede spørgsmål (København)
Ofte stillede spørgsmål (København)
Ofte stillede spørgsmål (København)
Ofte stillede spørgsmål (København)
Ofte stillede spørgsmål (København)
Ofte stillede spørgsmål (København)
Ofte stillede spørgsmål (København)
Ofte stillede spørgsmål (København)
Ofte stillede spørgsmål (København)
Ofte stillede spørgsmål (København)
Ofte stillede spørgsmål (København)

Ofte stillede spørgsmål (København)

Ofte stillede spørgsmål (København)

Ofte stillede spørgsmål

Billetkøb

Du modtager dine print@home billetter på e-mail direkte efter dit køb.

Har du bestilt forsendelse med Post Nord, skal du regne med en leveringstid på 3-7 hverdage.

Billetterne er ikke personlige. Det betyder, at navnet på billetten ikke behøver at matche med dit ID, og at billetterne f.eks. kan gives i gave.

Det er muligt at ombytte billetter købt til en One and Only Musical forestilling, efter nedenstående anvisninger:

  • op til 30 dage før forestillingsdato mod et ombytningsgebyr på kr. 125,- inkl. moms pr. ordre.
  • til en anden dato (vær opmærksom på prisforskel mellem hverdag og weekend), til samme forestilling og samme venue som det oprindelige køb.                                           
  • til samme billetkategori som det oprindelige køb, eller opgradering til en dyrere billetkategori, mod betaling.
  • OBS - en evt. prisforskel ift. prissætningen på hverdag/weekend eller ved opgradering til en dyrere kategori, betales af billetkøberen via et tilsendt betalingslink, hvorefter de nye billetter udstedes.
  • OBS - ved ombytning til en billigere kategori, vil prisforskellen gå tabt.

Der tages forbehold for udsolgte spilledage.

HVORDAN GØR JEG?

  • Send en mail til kundeservice@billetlugen.dk
  • Skriv OMBYTNING i overskriften
  • Angiv ordrenummer, ønske til ny dato og evt. ønske om opgradering til dyrere kategori.

Billetlugen vil så vidt det er muligt ombytte til billetter så tæt på de oprindelige som de ledige billetter tillader, og vil altid ombytte til billetter i samme kategori, men mindre en opgradering mod betaling er ønsket.

Skulle den ønskede dag eller forestilling være udsolgt, vil du blive kontaktet af Billetlugens Kundeservice.

Nej, det er desværre ikke muligt at ombytte til en anden musical.

Nej, det er desværre ikke muligt at ombytte til et andet venue.

Billetter tages ikke retur.

Billetlugens Kundeservice hjælper dog gerne med at ombytte dine billetter til en anden dato, mod et gebyr på 125 kr.

Vær opmærksom på at der er forskel på billetpriser på hverdage og weekenddage. Vælger du ombytning til en dyrere spilledag, og evt. til en dyrere billetkategori, betales prisforskellen via et tilsendt betalingslink, før de nye billetter udstedes.

Ønsker du at foretage en ombytning, skriv da en mail til Billetlugens Kundeservice på kundeservice@billetlugen.dk, hvor du oplyser navn, mailadresse, ordrenummer og den dato/forestilling, du ønsker at ombytte til.

Billetten skal medbringes på dagen og fremvises, enten i printet version eller på din mobil.

Billetten scannes af vores personale.

Find din billet ved at åbne den PDF-billet du har fået tilsendt på e-mail eller ved at logge ind på din profil i vores webshop under "mine reservationer" på "min profil".

Reserverede billetter

Betaling af din reservation skal ske senest 4 måneder før premieren.

Du vil modtage en reminder om forestående betaling i god tid inden din reservation udløber, med information om hvordan betalingen foretages.

Du kan altid betale din reservation før tid hvis du ønsker det. Du logger på vores webshop og søger din reservation frem under "mine reservationer" på "min profil", med det reservationsnummer der står på din reservationsbekræftelse.

Betaler du ikke din reservation inden den gældende tidsfrist, frigiver vi dine billetter til salg.

Du logger ind i vores webshop og søger din reservation frem under "mine reservationer" på "min profil", med det reservationsnummer der står på reservationsbekræftelsen du fik tilsendt da du reserverede dine billetter.

Du vil modtage en reminder om forestående betaling i god tid inden din reservation udløber, med information om hvordan du gør.

Billetterne kan betales når som helst online, dog senest den dato der står angivet på din reservations bekræftelse.

Du logger ind i vores webshop og søger din reservation frem under "mine reservationer" på "min profil", med det reservationsnummer der står på reservationsbekræftelsen du fik tilsendt da du reserverede dine billetter.

Hvis du har reserveret billetter online, vil du modtage billetterne så snart din betaling er registreret. Billetterne sendes som Print@Home til den mail reservationen er registreret på.

For at betale, logger du ind i vores webshop og søger din reservation frem under "mine reservationer" på "min profil", med det reservationsnummer der står på reservationsbekræftelsen du fik tilsendt da du reserverede dine billetter.

Hvis du ikke kan finde din reservationsbekræftelse, kan du kontakte Billetlugens Kundeservice kundeservice@billetlugen.dk.

Du kan altid fortryde og slette din reservation hvis du ønsker det.

Du logger blot på vores webshop og søger din reservation frem under "mine reservationer" på "min profil", med det reservationsnummer der står på reservationsbekræftelsen du fik tilsendt da du reserverede dine billetter. Her kan du redigere eller helt slette din reservation.

Praktisk information

Forestillingen starter det tidspunkt som er angivet på din billet.

Lyt efter når vi ”ringer ind". Dette indikerer at forestillingen snart vil starte. Dørene ind til teatersalen lukker ved forestillingens start. Vi anbefaler derfor at komme i god tid, så du kan nå at finde din plads og hænge overtøjet i garderoben.

Husk at tjekke din billet mht. dato og spilletidspunkt.

Foyeren åbner en time før forestillingsstart.

Her kan du nyde stemningen inden forestillingen og købe drikkevarer, programmer m.m.

Dørene åbner 30 minutter før forestillingsstart.

Hvis du har købt billetter, som inkluderer introduktion til forestillingen eller øvrige former for for-arrangement, kan der være andre tjek-in tider.

Tjek altid infoen på dine billetter til den aktuelle forestilling.

Dørene lukker ved forestillingsstart (det tidspunkt, der er angivet på din billet).

Hvis du kommer for sent, må du afvente hvornår du kan lukkes ind herefter. Det er teatrets personale som ved hvornår, hvordan og om det er muligt.

Det er muligt at du indtil pausen får tildelt et andet sæde end det du har købt billetter til, for ikke at forstyrre forestillingen og de øvrige gæster.

Varigheden varierer fra forestilling til forestilling, men som udgangspunkt varer vores forestillinger ca. 2 timer og 30 min. inkl. pause.

Pausen varer 20-30 min.

Der kan forekomme stroboskoplys i forestillingen.

Først når lysproduktionen er helt færdig, ved vi om der forekommer stroboskoplys, og information om dette vil blive lagt på forestillingens hjemmeside som opdateres løbende.

Der anbefales generelt en nedre aldersgrænse på 7 år. Det er sædvanligvis den nødvendige alder for at kunne sidde stille så længe forestillingen varer, og dermed ikke forstyrre de øvrige gæster. Der kan for den enkelte forestilling være en anden anbefalet minimumsalder. Information om dette kan findes forestillingens på hjemmeside. www.oneandonlymusicals.dk/shows/musicals

Som udgangspunkt foregår al tale på dansk og sangene på det originale sprog.
Hvis andet er gældende, kan du se det under den specifikke forestillinger herunder.

Grease: tale foregår på dansk, mens sangene er en blanding mellem dansk og engelsk.

Vi opdaterer løbende vores hjemmeside, så besøg den inden du skal se forestillingen.

www.oneandonlymusicals.dk/shows/musicals/shows/musicals.

Det er ikke tilladt at medbringe egne mad- eller drikkevarer i Falkonersalen. Der kan købes drikkevarer og diverse snacks i barerne på Scandic Falkoner. Ønsker du at spise inden forestillingen, kan du købe showmenu hos The Green Room, som er beliggende i Scandic Falkoner. Du kan læse mere om menuerne i fanen “praktisk”, som ligger under hver musical på www.oneandonlymusicals.dk/shows/musicals/shows/musicals

Drikkevarer må kun medbringes i salen i plastglas, med mindre andet bliver oplyst.

Overtøj og større tasker skal afleveres i garderoben, som koster DKK 30,- pr. afleveret genstand.

Ved henvendelse til programsælgerne i foyeren, kan du mod forevisning af din billet, få udleveret dit forudbestilte program.

Der kan købes programmer hos programsælgerne i foyeren.

I programmerne kan du f.eks. læse spændende baggrundshistorier, interviews med instruktør og medvirkende, samt få de flotte forestillingsbilleder med hjem.

Vær opmærksom på, at betaling kun er mulig med MobilePay.

Ved henvendelse til programsælgerne i foyeren, får du mod forevisning af din billet, få udleveret en drinkvoucher der kan bruges i alle foyerens barer

Alle former for tilkøbte varer/services skal altid indløses ved dit besøg til den konkrete forestilling og kan ikke refunderes eller eftersendes. Det er derfor vigtigt, at du husker at hente og indløse alle varer og services, du har købt, under dit besøg til den pågældende forestilling.

Kun før og efter forestillingen. Det er ikke tilladt at tage billeder eller optage lyd fra forestillingerne. Mobiltelefonen skal desuden være slukket under forestillingen, da både lyd og lys fra den forstyrrer.

Der må ikke ryges indendørs noget sted i Falkonersalen, foyeren eller Scandic Falkoner. Foyerpersonalet kan henvise til udendørsområder hvor der kan ryges i pausen.

Overnatning

Ønsker du at forlænge din musicaloplevelse med en overnatning på Scandic Falkoner, kan du booke et værelse på www.scandichotels.dk. Når du booker en overnatning i forbindelse med en ONE AND ONLY MUSICALS forestilling, får du 10% rabat på dit ophold. Brug bookingkoden 719SHOW når du booker, og vis dine musicalbilletter i receptionen ved ankomst.

Vær opmærksom på at rabatten kun gælder ved booking af værelse på www.scandichotels.dk og udelukkende for overnatning på Scandic Falkoner.

Scandic tilbyder 10% i musical-rabat på hotel Scandic Falkoner i København i forbindelse med ONE AND ONLY MUSICALS forestillinger. Brug bookingkoden 719SHOW når du booker din overnatning på Scandic Falkoner, og vis dine musicalbilletter i receptionen ved ankomst.

Vær opmærksom på at rabatten kun gælder ved booking af værelse på www.scandichotels.dk og udelukkende for overnatning på Scandic Falkoner.

Spørgsmål vedr. overnatning kan rettes direkte til Scandic Falkoner på falkoner@scandichotels.com.

Dinner & Show

Ja. Restaurant Green Room, som er beliggende i Scandic Falkoner, tilbyder en musicalmenu som er særligt sammensat til de forskellige ONE AND ONLY MUSICALS forestillinger, der spiller i Falkonersalen. Du kan læse mere om menuerne i fanen “Billettyper og Info”, under hver musical på www.musicalfliks.dk/shows/musicals.

Du kan læse mere om menuerne i fanen “Billettyper og Info" under hver musical på www.oneandonlymusicals.dk/shows/musicals.

Hvis du har spørgsmål til menuen eller særlige forhold (allergier eller lign.), der skal tages hensyn til, kontakt da restauranten direkte på greenroom@scandichotels.com.

Når du køber dine musicalbilletter på www.oneandonlymusicals.dk har du mulighed for at vælge, om du vil tilkøbe musicalmenu. Det er også muligt efterfølgende at tilkøbe menuer på www.oneandonlymusicals.dk. Vær opmærksom på, at salget af menuer kun er muligt indtil kl. 12 to dage før forestillingsdagen, og at der kan være udsolgt på et eller flere tidsslots.

Nej. Når du køber musicalmenu via www.oneandonlymusicals.dk vælger du et tidspunkt, og der bliver hermed automatisk reserveret plads til det købte antal musicalmenuer hos Restaurant Green Room.

Nej. Drikkevarer er ikke inkluderet i musicalmenuen. Du kan enten bestille en vinmenu sammen med showmenuen, eller bestille drikkevarer når du er på restauranten.

Ja, det er muligt at forudbestille drikkevarer til pausen ved henvendelse i en af foyerens barer.

Find vej / Parkering

Adressen er:

Falkoner Allé 9, 2000 Frederiksberg.

Indgangen til Falkonersalen foregår via Scandic Falkoner hotellets foyer. Adressen er Falkoner Allé 9, 2000 Frederiksberg.

Det er muligt at tage både metro og bus til Scandic Falkoner.

Metro: stå af på metrostationen Frederiksberg, hvor både M1, M2 og M3 stopper.
Se mere på www.m.dk.

Bus: du kan du tage med buslinjerne 9A og 31 (stå af ved stoppestedet Smallegade), linje 18 (stå af ved stoppestedet Falkoner Alle) eller linje 37 (stå af ved Nylandsvej).
Alle ovenstående stationer/stoppesteder er i gåafstand til Scandic Falkoner.

BEMÆRK at alle parkeringsformer har et begrænset antal pladser, så kom i GOD TID

Gadeparkering: I Frederiksberg Kommune er der mulighed for gadeparkering.

Falkoner P-hus: ved siden af Scandic Falkoner (via Sylows Allé).

Scandic Falkoners P-hus: bag Scandic Falkoner (via Sylows Allé).

Frederiksberg Centerets P-hus: Fra 1. september er der som noget nyt mulighed for døgnparkering (via Nyelandsvej).

Vær ved alle typer parkering opmærksom på gældende P-afgifter og ved gadeparkring evt. zoner med begrænset tid.

Har du brug for opladning, kan du finde den nærmeste opladestander her: http://gis.frederiksberg.dk/kort/trafik-og-parkering.html

Kørestolsbrugere / Særlige behov / Ledsagerbilletter

Køb af kørestolsplads kan kun ske ved henvendelse til Billetlugens Kundeservice på telefon 70263267 eller kundeservice@billetlugen.dk.

Det er vigtigt, at du gør opmærksom på, at du sidder i kørestol, når du bestiller din billet, da der er et begrænset antal kørestolspladser i salen.

Kørestolsbrugere, der kan fremvise et gyldigt ledsagerkort fra Danske Handicaporganisationer, kan gratis medbringe én ledsager - dette skal dog oplyses ved køb af billetter.

Vær opmærksom på, at gyldigt ledsagerkort skal fremvises i indgangen.

Vi forsøger at sikre de bedst mulige forhold for gangbesværede samt øvrige gæster med særlige behov. Det er dog vigtigt, at vi får besked om særlige ønsker og behov allerede i forbindelse med billetbestillingen, således at vi kan hjælpe med den bedst mulige placering i salen - f.eks. er der mange trapper i Falkonersalen.

Køb af ledsagerbilletter er muligt når du kan fremvise et gyldigt ledsagerkort fra Danske Handicaporganisationer, og kan kun ske ved henvendelse til Billetlugens Kundeservice på 70263267 eller kundeservice@billetlugen.dk.

Vi gør opmærksom på, at det kun er muligt at benytte ledsagerkort ved køb af STANDARD billetter i billet kategorierne A-D. Vær ligeledes opmærksom på, at gyldigt ledsagerkort skal fremvises i indgangen.

Da der kun er et begrænset antal ledsagerpladser til vores forestillinger, kan der derfor være udsolgt på de enkelte dage.

BEMÆRK at alle parkeringsformer har et begrænset antal pladser, så kom i GOD TID.

  • Gadeparkering i Frederiksberg Kommune. Køretøjer forsynet med synligt parkeringskort for personer med handicap kan parkere gratis. Vær opmærksom på en evt. begrænsning tidsparkering.
  • Markerede handicappladser. Der er enkelte markerede handicapparkeringspladser i området omkring Scandic Falkoner. Vær opmærksom på en evt. begrænsning tidsparkering.
  • Det offentlige P-hus (Falkoner P-hus) lige ved siden af Scandic Falkoner (via Sylows Allé). Vær opmærksom på gældende P-afgifter. Elevatoren fra dette P-hus kører op til Falkoner Plads.
  • Scandic Falkoners P-hus bag Scandic Falkoner (via Sylows Allé). Vær opmærksom på at der her opkræves en fast dagspris for parkering. Elevatoren fra dette P-hus kører direkte op i hotellets foyer.

Vær opmærksom på at der kun er indgang til Falkonersalen fra Falkoner Allé 9.

Hvis du vælger at parkere i det offentlige parkeringshus bag Scandic Falkoner, er der et par minutters gang.

Der er ingen trapper fra gaden og ind til foyeren.

Der er mange trapper i Falkonersalen. Har du brug for hjælp til at finde en plads med få eller ingen trapper, kontakt da Billetlugens Kundeservice på 70263267 eller kundeservice@billetlugen.dk.

Har du yderligere spørgsmål vedr. adgangsforholdene på Scandic Falkoner, kan du henvende dig på falkoner@scandichotels.com eller tlf. 72425500.

Ja, du kan sagtens køre ind i salen. Grundet brandhensyn, er det dog ikke tilladt at have kørestolen stående i salen under forestillingen. Kontakt en af kontrollørerne, så sørger de for at din kørestol står sikkert under forestillingen, og at du kan benytte den i pausen hvis du ønsker det.

Ja, Falkonersalen anvender teleslynge. Kontakt en kontrollør, og gør opmærksom på at du har brug for at benytte teleslyngen.

Der findes et handicaptoilet i foyeren (på stueplan) ved siden af de øvrige toiletter.

Tekniske udfordringer

Har du købt dine billetter online, kan du altid finde dine billetter igen.

Du skal blot logge ind på vores webshop under "mine billetter og ordrer" på "min profil".

Er dine billetter købt på Billetlugen.dk, kan du finde og downloade dine billetter ved at logge på din konto på billetlugen.dk.

Du kan også tjekke dit spamfilter – nogle gange ender billetterne der.

Kan du fortsat ikke finde dine billetter, kan du kontakte Billetlugens Kundeservice kundeservice@billetlugen.dk for en genudskrivning. Vær dog opmærksom på at Billetlugen tager et gebyr på DKK 60,- for genudskrivning af hele ordren, hvis dit køb er mere end 30 dage gammelt.

Vi oplever, at billetterne nogle gange havner i spam, så tjek gerne, om billetterne skulle være landet der.

Tjek også din profil i vores webshop under "mine billetter og ordrer" på "min profil".

Er dine billetter købt på Billetlugen.dk, kan du finde og downloade dine billetter ved at logge på din konto på billetlugen.dk.

Kan du fortsat ikke finde dine billetter, kan du kontakte Billetlugens Kundeservice på kundeservice@billetlugen.dk, som kan hjælpe med at gensende billetterne til dig, eller hjælpe dig med at gennemføre købet hvis det ikke skulle være gået igennem.

Vi oplever, at billetterne nogle gange havner i spam, så tjek gerne, om billetterne skulle være landet der.

Tjek også din profil i vores webshop under "mine billetter og ordrer" på "min profil".

Er dine billetter købt på Billetlugen.dk, kan du finde og downloade dine billetter ved at logge på din konto på billetlugen.dk.

Kan du fortsat ikke finde dine billetter, kan du kontakte Billetlugens Kundeservice på kundeservice@billetlugen.dk, som kan hjælpe med at gensende billetterne til dig, eller hjælpe dig med at gennemføre købet hvis det ikke skulle være gået igennem.

Oplever du problemer med at logge på din profil på Billetlugen.dk, kan du sende en mail til Billetlugens Kundeservice kundeservice@billetlugen.dk.

Ønsker du at købe eller reservere flere end 10 billetter?

Kontakt os på erhverv@oneandonlymusicals.dk.

Billetten.dk / Teaterbilletter.dk

Ved spørgsmål vedr. billetter købt hos Billetten.dk, bedes du rette henvendelse til:

Skriv eller ring: service@billetten.dk / 70 20 20 96

Ved spørgsmål vedr. billetter købt hos Teaterbilletter.dk, bedes du rette henvendelse til:

Skriv eller ring: teaterbilletter@billetten.dk / 70 20 20 96

Gavekort

Minimumsbeløbet ved køb af gavekort er 200 kr.

Gavekortet kan benyttes fra købsdato og 3 år frem.

Gavekortet gælder til alle forestillinger fra One And Only Musicals i København.

Du kan se alle musicals på www.oneandonlymusicals.dk og her kan du vælge dine billetter. Når du har valgt de billetter du ønsker på www.oneandonlymusicals.dk og er kommet frem til ”betaling”, kan du benytte dit gavekort som betalingsmiddel ved at indtaste gavekortnummer, som er påtrykt dit gavekort. Gavekortets værdi vil hermed blive modregnet din bestilling.

Hvis du køber billetter for et højere beløb, end gavekortets værdi, skal restbeløbet blot betales med betalingskort. Hvis du køber billetter for et mindre beløb end gavekortets værdi, vil du få tilsendt et nyt gavekort med restbeløbet, som du kan bruge på køb af billetter på et senere tidspunkt. Du vil modtage gavekortet med restbeløbet på din e-mail i samme vedhæftede fil som dine billetter.

Hvis du har problemer med at indløse dit gavekort, kan du kontakte kundeservice hos Billetlugen.dk på telefon 70263267 eller mail: kundeservice@billetlugen.dk.

Erhverssalg / Gruppesalg

Ønsker du at købe billetter til en større gruppe (min. 20 personer), er du meget velkommen til at kontakte vores erhvervsafdeling på mail: erhverv@oneandonlymusicals.dk eller tlf. 26363629.

Ja. Vi afholder mange specialarrangementer og events i alle størrelsesordener.

Ønsker du at afholde et særligt arrangement, er du meget velkommen til at kontakte vores erhvervsafdeling for at høre mere om mulighederne. Du kan kontakte os på mail: erhverv@oneandonlymusicals.dk eller tlf. 26363629. Du kan også finde information under fanen “Erhverv” i toppen af Musicalfliks (www.oneandonlymusicals.dk/erhverv).