Den Skaldede Frisør The Musical

Cover DSF Fælles

Den Skaldede Frisør The Musical

Den Skaldede Frisør som musical

Søndag den 11. september 2022 kan One And Only Musical Teater byde velkommen til premieren på DEN SKALDEDE FRISØR – THE MUSICAL i Scandic Falkoner på Frederiksberg. Den stjernespækkede musical med bl.a. Xenia Lach-Nielsen, Niels Olsen, Maria Lucia, Silas Holst, Alban Lendorf og Bodil Jørgensen og med musik af Thomas Helmig er baseret på Susanne Biers store filmsucces Den skaldede frisør fra 2012.

One And Only Musical Teater kan i sensommeren 2022 præsentere repremieren på DEN SKALDEDE FRISØR – THE MUSICAL, der indtager Scandic Falkoner på Frederiksberg fra den 11. september 2022, efter COVID-19 satte en stopper for den enormt anmelderroste musical blot få dage efter premieren i marts 2020. Til efteråret rykker forestillingen videre til Aarhus, hvor den spiller i Musikhuset Aarhus fra den 28. oktober.

DEN SKALDEDE FRISØR – THE MUSICAL er baseret på Susanne Biers filmhit Den skaldede frisør fra 2012. Det er Susanne Bier selv, der har skrevet manuskriptet til musicalen sammen med sin faste manuskriptmakker Anders Thomas Jensen og er som executive producer en integreret del af produktionen. Det er første gang, hun er executive producer på en musical.

Musikken til musicalen er skrevet af landets vel nok største sangskriverikon gennem de sidste 30 år, Thomas Helmig. Det er ikke første gang, Thomas Helmig og Susanne Bier arbejder sammen: I 1999 skrev Thomas Helmig titelsangen ”The one and only” til Susanne Biers kæmpesucces Den Eneste ene. Med DEN SKALDEDE FRISØR – THE MUSICAL genoptager de det succesfulde samarbejde, og allerede nu er den første sang fra musicalen, ”Ny dag”, blevet offentliggjort. Det er første gang, at Thomas Helmig skriver musik til en musical.

Et stjernebesat cast

Det er ikke kun bag kulisserne, at One And Only Musical Teater har sikret sig absolutte stjernekræfter. Også på scenen kan publikum allerede nu glæde sig til at opleve nogle af landets største musicalstjerner, skuespillere, sangere og dansere.

I titelrollen som frisøren Ida får Xenia Lach-Nielsen sit livs rolle på scenen, mens Niels Olsen spiller rollen som Phillip, som Pierce Brosnan legemliggjorde i filmen. I rollerne som Patrick og Astrid kan publikum glæde sig til at møde sin generations to største danske musicalstjerner, Silas Holst og Maria Lucia, der spiller over for hinanden for første gang, mens man i øvrige centrale roller bl.a. kan opleve Bodil Jørgensen, som også medvirkede i filmen, Alban Lendorf, Benjamin Boe Rasmussen, Frederikke Vedel og Nanna Rossen.

Musicalen er instrueret af Frede Gulbrandsen, mens koreografien er skabt af Anja Gaardbo.

Handlingen i Den Skaldede Frisør - The Musical

Ida er frisør. Hun har mistet alt sit hår efter kemo og hendes mand Leif er hende utro med Tilde fra bogholderiet. Phillip er direktør, har mistet sit livs kærlighed ved en ulykke og er sikker på, at han aldrig finder lykken igen. Og Phillips irriterende svigerinde Benedikte blander sig i alt og er bare for meget! Så det hele er lidt rodet nu, hvor de alle sammen skal til bryllup i Italien, hvor Phillips søn Patrick og Idas datter Astrid skal giftes. DEN SKALDEDE FRISØR – THE MUSICAL bliver en sjov, rørende og romantisk musicalkomedie om at blive frelst af kærligheden, lige som man tror, at alt er forbi.

Cover DSF Xenia Maria Lucia Bodil

Fakta om Den Skaldede Frisør

Medvirkende:

• Ida – Xenia Lach-Nielsen
  • Phillip – Niels Olsen
  • Patrick – Silas Holst
  • Astrid – Maria Lucia
  • Benedikte – Bodil Jørgensen
  • Leif – Benjamin Boe Rasmussen
  • Tilde – Frederikke Vedel
  • Alessandro – Alban Lendorf
  • Alexandra – Nanna Rossen