Salgs- og leveringsbetingelser
Salgs- og leveringsbetingelser
Salgs- og leveringsbetingelser
Salg af produkter fra denne side, foretages af One and Only Musicals Aps, Nyvej 17B, 1851 Frederiksberg C, CVR-nr. 35645667.
One and Only Musicals Aps benytter Billetlugen A/S ("Billetlugen"), Bryggernes Plads 17, 1. sal, 1799 København V, CVR 29413274 som billetoperatør, til formidling af billetter til One and Only Musical Aps’ forestillinger.
Henvendelser vedr. køb af billetter, ombytning, spørgsmål til forestillinger o.l., bedes rettet til Billetlugens Kundeservice.
BILLETLUGENS KUNDESERVICE
- Telefon 70 26 32 67, mandag - torsdag kl. 9:30 – 16:00, fredag kl. 9:30 – 15:30
- Mail: kundeservice@billetlugen.dk.
Aftaleindgåelsen
Der er først indgået en bindende købsaftale mellem One and Only Musicals Aps og indehaveren af billetten (“dig/du”), når Billetlugen på vegne af One and Only Musicals Aps har registreret og modtaget betaling, og du har modtaget en ordrebekræftelse.
Køb/bestilling
For at bestille billetter på www.oneandonlymusicals.dk skal du registrere dig som bruger og oplyse navn, adresse og mailadresse. Informationerne bruges til at gennemføre købet.
Hvis der er problemer med et køb, eller hvis der for eksempel sker en aflysning eller lignende, vil oplysningerne blive brugt til at kontakte dig.
Vær opmærksom på at det er billetkøberens ansvar at oplyse de korrekte informationer ved registrering som bruger, ligesom det er billetkøberens ansvar at opdatere disse brugeroplysninger.
Du kan læse om One and Only Musical Aps’ privatlivspolitik på www.oneandonlymusicals.dk/privatlivspolitik/
Billetkøbet
For at foretage køb på www.oneandonlymusicals.dk skal du gøre følgende:
1. Søg og find billet(ter)
2. Vælg leveringsform
3. Godkend salgs- og leveringsbetingelser
4. Log ind hvis du allerede er kunde. Hvis du ikke allerede har oprettet en kundeprofil, skal du oprette en for at kunne købe billetter.
5. Indtast kundedata
6. Vælg betalingsform
7. Kontrollér om alle oplysninger er korrekte
8. Godkend købet.
9. Din ordrebekræftelse kan nu ses på skærmen, og du vil i løbet af få minutter modtage denne via e-mail.
Levering
Har du købt din billet med levering som “Print@Home”, modtager du din billet på e-mail hurtigst muligt efter dit køb. Hvis du ikke har modtaget e-mailen med billetterne inden for 24 timer efter gennemført køb, kan du kontakte Billetlugen på telefon 70 26 32 67, mandag - torsdag kl. 9:30 - 16:00, fredag kl. 9:30 - 15:30 eller på mail: kundeservice@billetlugen.dk. Drejer det sig om billetter, der skal bruges samme dag, kan du medbringe billedlegitimation til forestillingen, hvor personalet vil hjælpe dig.
Billetten kan printes eller fremvises på mobil til forestillingen.
Billetlugen sender gerne billetterne pr. post til dig på vegne af One And Only Musicals Aps mod et forsendelsesgebyr.
Hvis du har valgt standardpost som leveringsmetode, sendes billetterne til dig hurtigst muligt, og du har dem i hænde senest 7-9 hverdage efter købet. For billetter der sendes til udlandet, inklusiv Færøerne og Grønland, skal der dog forventes en leveringstid på op til 14 dage.
Billetterne sendes til dig med almindeligt brev til den adresse, du har oplyst ved købet.
Bemærk, at der kan forekomme længere leveringstid ved særlige forestillinger og produkter.
Stregkodesystemet på billetten sikrer, at den billet du modtager, ikke kan kopieres eller på anden måde forfalskes. Det er derfor ikke nødvendigt at sende brevet anbefalet, og du behøver ikke at være hjemme, når billetterne kommer med posten.
Betaling
Alle priser er inklusive moms, skatter og evt. billetgebyr, men eksklusive leveringsomkostninger og andre gebyrer. Disse omkostninger fremgår særskilt og som en del af det samlede beløb under købsprocessen, inden betalingen gennemføres.
Du kan online betale for dine billetter med MobilePay, Dankort, VISA og MasterCard.
Billetgebyr, leverings- og ekspeditionsgebyr
Billetgebyr udgør minimum DKK 50,- pr. billet.
Leveringsomkostningerne afhænger af, hvor billetten skal sendes hen. Billetter, der skal sendes til Danmark, pålægges et forsendelsesgebyr på DKK 49,- pr. ordre. Forsendelsesgebyr til udlandet er DKK 99,- pr. ordre.
Køber du billetten via Billetlugens Kundeservice, tillægges et ekspeditionsgebyr på DKK 30,- uafhængigt af antallet af billetter.
Billetten
Billetten med den påtrykte stregkode er dit adgangsbevis til en konkret forestilling. Billetten er kun gyldig, hvis stregkoden er aktiveret. Det vil sige, at billetter, der er blevet annulleret hos One and Only Musicals Aps eller hos Billetlugens Kundeservice pga. bortkomst mv., ikke er gyldig som adgangsbevis.
Stregkoden accepteres kun én gang. Billetten kan altså ikke kopieres eller på anden måde forsøges anvendt flere gange. Hvis du bliver forhindret i at deltage i en forestilling, må du gerne overdrage billetten til en anden. Der kan dog være enkelte forestillinger, hvor der forlanges ID i døren, men det vil i så fald fremgå tydeligt af hjemmesiden og på billetten.
Det er ikke tilladt at benytte eller overdrage erhvervede billetter i kommercielt øjemed, herunder ved:
– Benyttelse af billetter som præmie i konkurrencer eller lignende, uden der er indhentet forudgående tilladelse fra One and Only Musicals Aps.
– Overdragelse af billetter, hvor overdragelsen sker som tilgift til andre ydelser, som f.eks. salg af rejse, restaurationsbesøg, hotelophold og lignende, uden der er indhentet forudgående tilladelse fra One and Only Musicals Aps.
– Professionelt virksomhedssalg eller anden overdragelse af billetter, uanset prisen herfor, uden der er indhentet forudgående tilladelse fra One and Only Musicals Aps.
Det bemærkes, at det, efter Lov (2007-05-23 nr. 458) om videresalg af billetter til kultur- og idrætsarrangementer, er forbudt at søge opnået fortjeneste gennem videresalg af billetter. Brug eller overdragelse af en billet i kommercielt øjemed vil føre til annullering af billetten fra One and Only Musicals Aps’ side.
Bortkomst
Hvis din billet bliver væk før forestillingen, kan du selv genudstede en ny billet via din profil under ”mine billetter og ordrer” på www.oneandonlymusicals.dk.
Har du brug for hjælp til at genudstede billetten, kan Billetlugens Kundeservice på vegne af One and Only Musicals Aps udstede en ny billet til dig. Du skal kontakte Billetlugens Kundeservice med ønske om genudstedelsen på kundeservice@billetlugen.dk.
Billetlugen tager et gebyr på DKK 60,- for genudstedelse pr. ordre, hvis dit køb er foretaget for mere end 30 dage siden.
Den nye billet vil have en ny stregkode, mens den bortkomne billet bliver annulleret og ikke længere kan anvendes i indgangen til forestillingen. Når billetten er genudstedt, er det derfor ikke muligt at fortryde.
Skal den nye billet fremsendes med posten skal du betale for forsendelsesgebyr.
Ombytning
Du har mulighed for at ændre din billet til ny billet inden for samme eller højere priskategori – herunder til en anden dato. Dette kan ske ved at kontakte kundeservice@billetlugen.dk med ordrenummer senest 30 dage før forestillingsdagen for den oprindelige ordre. Ombytning sker mod betaling af evt. billetdifference samt et ekspeditionsgebyr på DKK 125,- inkl. moms. pr. ordre.
Det er kun muligt at ombytte til samme forestilling og samme venue.
Reservation af billetter
Du har på www.oneandonlymusicals.dk mulighed for at reservere billetter. Dette sker på følgende måde og på følgende vilkår.
For at foretage reservation på www.oneandonlymusicals.dk skal du gøre følgende:
1. Find den ønskede forestilling under fanen ’Musicals’, og klik på ’Reserver’
2. Vælg de ønskede billetter og tilføj dem til kurven
3. Godkend salgs- og leveringsbetingelser
4. Log ind hvis du allerede er kunde. Hvis du ikke allerede har oprettet en kundeprofil, skal du oprette en for at kunne reservere billetter.
5. Kontrollér om alle oplysninger er korrekte
6. Godkend reservationen
7. Din bekræftelse på reservationen kan nu ses på skærmen, og du vil i løbet af få minutter modtage en bekræftelse via e-mail.
Reservationen giver dig en forkøbsret til den pågældende forestilling og reservationen foretages uden binding. Vælger du at købe de reserverede billetter, skal du betale billetprisen, gældende billetgebyr samt evt. forsendelsesgebyr.
Forkøbsretten skal udnyttes inden udløb af reservationsfristen. Reservationsfristen fremgår af bekræftelsen for reservationen fremsendt pr. e-mail. Såfremt du ikke køber de reserverede billetter inden den angivne reservationsfrist, frigives de reserverede billetter til salg.
Du kan ændre din reservationer på www.oneandonlymusicals.dk til en anden dag via din profil under ”mine reservationer”, eller du kan henvende dig til; kundeservice@billetlugen.dk mod et ekspeditionsgebyr DKK 125,- pr reservation.
One and Only Musicals Aps har til enhver tid ret til at ændre og ophæve din reservation.
Rabat til unge u/25 år
Fra og med 19. juni 2024, indfører One & Only Musicals rabat på vores forestillinger til unge under 25 år.
Unge under 25 år tilbydes 70,00 kr. i rabat vores egne forestillinger I København. For at opnå rabatten skal du vælge billettypen “Ung under 25 år”, når du vælger pladser.
Et gyldigt ID med fødselsdato skal fremvises ved forespørgsel, når du ankommer til forestillingen.
Ordningen gælder ikke med tilbagevirkende kraft på allerede købte billetter.
Gavekort
Gavekort kan købes på www.oneandonlymusicals.dk til et minimumsbeløb på 200 kr.
Gavekort kan ikke ombyttes til kontanter.
Gavekort kan anvendes til at købe billetter til en valgfri forestilling udbudt af One and Only Musicals Aps i Falkoner Salen, se www.oneandonlymusicals.dk.
Gavekortet indløses på følgende måde:
1. Vælg den forestilling, som du ønsker billetter til på www.oneandonlymusicals.dk.
2. Ved betaling indtaster du gavekortnummer i feltet ’Indløs gavekort’ (anført på gavekortet) og klik ’Indløs’.
3. Aflysning Gavekortets værdi vil herefter blive modregnet i købsprisen.
Hvis du køber billetter for et højere beløb end gavekortets værdi, skal du betale restbeløbet ved købet.
Hvis du køber billetter for et lavere beløb end gavekortets værdi, vil du få tilsendt et nyt gavekort med restbeløbet, som kan anvendes ved køb af øvrige billetter på et senere tidspunkt inden for den oprindelige gyldighedsdato.
Du vil modtage gavekortet med restbeløbet pr. e-mail sammen med de købte billetter. Har du valgt at få tilsendt dine billetter med alm. post, vil gavekortet med restbeløbet være vedhæftet din ordrebekræftelse, der fremsendes pr. e-mail.
Gavekort udstedes med en gyldighed på 3 år fra købsdatoen. Gyldighedsdato (”Gyldig til”) er angivet på gavekortet.
Eventuelle restbeløb kan, på indehaverens anmodning udbetales, i hele gyldighedsperioden samt op til ét år efter gyldighedsperiodens udløb mod indsendelse af gavekortnummer samt kortnummer. Der opkræves et gebyr på 15,- kr. til dækning af omkostninger ved udbetaling af restbeløb.
Hvis du fortryder dit køb af gavekort, har du mulighed for at få købsprisen retur ved at rette henvendelse til kundeservice@billetlugen.dk inden 14 dage fra det tidspunkt, hvor du modtog gavekortet pr. mail eller via post. Hvis gavekortet er helt eller delvist anvendt til køb af billetter, har du ikke mulighed for at fortryde købet.
Hvis gavekortet bortkommer, bedes du rette henvendelse til kundeservice@billetlugen.dk hvorefter det bortkomne gavekort annulleres og der er mulighed for at få udstedt et nyt mod et ekspeditionsgebyr på 15,- kr. Ved fremsendelse af nyt gavekort med posten skal du betale forsendelsesgebyr. One and Only Musicals Aps hæfter ikke for tredjemands eventuelle misbrug af gavekortet.
Gavekortet må ikke anvendes i forbindelse med markedsføring, konkurrence mv. uden One and Only Musicals Aps’ skriftlige tilladelse.
Har du spørgsmål til, hvordan du indløser dit gavekort, er du velkommen til at kontakte kundeservice hos Billetlugen.dk på telefon 70 26 32 67 eller mail: kundeservice@billetlugen.dk
Aflysning
Billetter refunderes kun, hvis forestillingen aflyses. En forestilling betragtes udelukkende som aflyst, hvis den slet ikke gennemføres. Ændringer i medvirkende, lokaliteten, delvis gennemførelse af forestillingen, udskydelse af forestillingen mv. er således ikke en aflysning og billetten refunderes ikke.
Ved aflysning og efterfølgende refundering af billetter, refunderes billetgebyrer, kortgebyrer, andre gebyrer, afbestillingsforsikringer samt evt. afholdte omkostninger til porto eller andre forsendelsesomkostninger betalt i forbindelse med billetkøbet ikke.
Billetter refunderes ikke, såfremt en aflysning af forestillingen skyldes force majeure, herunder strejke, statsindgreb, krig, ildebrand, naturkatastrofer eller lignende, som One and Only Musicals Aps ikke er herre over. Det præciseres, at ethvert forhold som kan henføres til COVID-19 (Corona-virus), andre virusangreb, epidemier eller pandemier og som forhindrer eller vanskeliggør One and Only Musical Aps’s mulighed for at afvikle forestillingen, betragtes som force majeure.
Billetgebyrer, kortgebyrer, andre gebyrer, afbestillingsforsikringer samt evt. afholdte omkostninger til porto eller andre forsendelsesomkostninger betalt i forbindelse med billetkøbet refunderes ikke.
Refusion foretages af Billetlugen på vegne af, og efter instruks fra One and Only Musicals Aps. Refusion sker til det betalingskort, der blev anvendt til køb af billetterne.
I henhold til ”Lov om forbrugeraftaler § 18 stk. 2, nr. 12” er køb af billetter ikke omfattet fortrydelsesretten.
Ansvar
One and Only Musicals Aps påtager sig ikke noget ansvar over for dig, udover hvad der fremgår af ovennævnte punkter og ufravigelig lovgivning.
One and Only Musicals Aps kan i intet tilfælde gøres ansvarlig for indirekte tab eller følgeskader, herunder tab eller beskadigelse af data.
One and Only Musicals Aps´ ansvar for skade på personer og genstande m.v. begrænses til forhold, der skyldes grov uagtsomhed fra One and Only Musical Aps’ side samt ansvar fastsat i almindelige, ufravigelige erstatningsregler.
One and Only Musicals Aps er alene ansvarlig for billetkøberens eventuelle direkte tab, hvis ansvaret foreligger efter dansk rets almindelige regler. One and Only Musical Aps’ ansvar er i sådanne tilfælde begrænset til billettens pris.
Privatlivspolitik
One and Only Musicals Aps registrerer og anvender personoplysninger om dig i overensstemmelse med vores privatlivspolitik, der kan læses på www.oneandonlymusicals.dk/privatlivspolitik/
Reklamation og klagemuligheder
Enhver form for reklamation skal rettes til info@oneandonlymusicals.dk.
Ønsker du at klage over en forestilling, skal denne klage modtages på info@oneandonlymusicals.dk inden for en måned efter afholdelse af den forestilling, der er købt billetter til.
Forbehold
One and Only Musicals Aps forbeholder sig ret til at annullere udstedte billetter mod tilbagebetaling af billettens pris samt gebyrer, herunder i tilfælde af One and Only Musicals Aps begrundede mistanke om billetkøb med henblik på videresalg.
One and Only Musicals Aps tager forbehold for fejl i oplysninger om priser og for udsolgte forestillinger.
One and Only Musicals Aps forbeholder sig ret til at ændre på pladstildelingen inden for samme billetkategori, samt flytte til en anden kategori mod refusion af en eventuel prisdifference.
One and Only Musicals Aps forbeholder sig ret til ændre lokaliteten, delvis gennemførelse af forestillingen, udskydelse af forestillingen mv. er således ikke en aflysning og billetten refunderes ikke.
Disse salgs- og leveringsbetingelser er underlagt dansk ret.